Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Premature Baby tickers

MAJLIS PERKAHWINAN

MAJLIS PERTUNANGAN

Thursday, October 14, 2010

...MEDIA..MEDIA..MEDIA.....

Aku still kat opis lagi ni, dan mungkin aku pulang lewat pagi nanti kot...keje pun masih berselerak atas meja aku ni...tapi ini bukan isunya, aku memang tak puas hati sangat-sangat bila tengok berita kat tv 1 gan tv 3 tadi....kalau kat umah confirm aku tengok berita awani punya sebab berita awani telus.....aku terasa kesal kerana media terus menerus menjadi petualang dan harus aku katakan media seperti 'dajal kecil' dalam memutarkan isu-isu berkisarkan kebenaran.....dan mungkin faktor politik jua menentukan benar atau salah sesuatu organisasi itu....aku cukup tidak berpuas hati dengan paparan yang dipamerkan dalam berita tersebut...isunya kenapa penyokong bola sepak kelantan yang disalahkan sehingga sedemikian rupa....cerita sebenarnya cuba dinafikan oleh pihak media itu sendiri....isu tentang keganasan penyokong kelantan terus disebarkan sehinggakan masyarakat mula membenci masyarakat kelantan....kenapa...???...mengapa isu sebenar tidak dihebohkan..???...kenapa hanya penyokong selangor yang diberi ruang untuk dipaparkan di kaca media...???...kenapa hanya rintihan suara penyokong selangor yang dicanagkan..???....kat sini aku hebahkan kebenarannya........kenapa media tidak menyiarkan laporan ini walaupun berulang kali diminta....adakah ini media yang adil..????....

Sedih dan pilu mengenang peristiwa yang menimpa salah seorang penyokong Kelantan di Stadium Shah Alam Selangor selasa lalu....malah lebih perit dan pilu apabila membaca luahan salah seorang penyokong Selangor yang berbangga memukul mangsa setengah mati....apa yang ingin didedahkan ini bukan untuk mengapi-apikan suasana tetapi ingin minta jasa baik bagi yang menyaksikan kejadian ini membantu pihak sukarela yang ingin membantu kes ini untuk bertindak mengikut undang-undang....aku amat kecewa bercampur geram setiap kali memgimbau kembali peristiwa ini apabila membuka laman web sosial tetapi ini bukan alasan untuk seluruh penyokong Kelantan membalas dendam, dimana ianya akan dilihat lebih memburukkan keadaan dan persepsi masyarakat luar apabila isu keganasan penyokong sering dilaporkan secara berat sebelah....aku cuba merungkai kejadian mangsa yang dipukul ini samada masih hidup atau mati kerana salah seorang yang mendapatkan mangsa telah mengemailkannya kepada pihak penyokong kelantan gambar-gambar ni....sinopsis kes ini cuba dirungkai dan masih perlukan bantuan dari mereka yang tahu kejadian ini.....cuba gunakan akal fikiran yang waras dalam menilai sesuatu perkara....

Mangsa dalam keadaan tidak sedarkan diri (adakah pihak media menyiarkan berita ini) dimanakah keadilan, terutamanya kepada si mangsa.. Mengapa penyokong Kelantan selalu dianak tirikan oleh pihak media dan FAM???

Kereta polis tiba , agak lewat dan setelah mangsa tidak sedarkan diri

keadaan kereta polis kemek, dan cermin pecah akibat dibaling dengan objek keras oleh penyokong Selangor, gara-gara polis cuba untuk menyuraikan pergaduhan. Apa yang pelek disini , gambar kereta polis kemek dan cermin pecah langsung tidak dipaparkan di media tv @ surat khabar..

Kemungkinan magsa sedang koma, buktinya seorang penyokong mengajar mangsa mengucap dua kalimah syhahadat

2 comments:

eMMe said...

kesiannye...ramai penyokong Kelantan cedera???isk~ nape sampai camtu joe? jo gi Stadium Shah alam ke ari tu?

joe_cromokk said...

yela..bila dah nafsu mengatasi akal menda ni la yg terjadi..aku tak cakap penyokong kelantan baik tp kenapa media sengaja mengapi2kan keadaan dan kenapa media memaparkan hanya keburukan penyokong kelantan, walhal penyokong selangor sebenarnya bertindak ganas terlebih dahulu...gambar dan bukti banyak diemailkan kepada pihak media tentang keganasan penyokong selangor tetapi kenapa tidak dipaparkan....pelik kan mie...