Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Premature Baby tickers

MAJLIS PERKAHWINAN

MAJLIS PERTUNANGAN

Wednesday, October 22, 2008

" KESUNYIAN MALAM "


Dinginnya rasa malam ni....terasa kedingingannya hingga menusuk terus ke lubuk sanubariku...bersaksikan rintik2 hujun yang entah berapa kali menitik di bumi ini...beserta guruh yang adakalanya membingitkan telinga dan mendatangkan kegusaran pada jiwaku....aku sedar bahawa itu adalah kekuasaan Allah S.W.T....dengan bersendirian dikala ini, kadangkala terasa akan kesunyian yang paling utuh menjelma dalam diriku tika ini...ahh, susah untukku menyatakan tentang bagaimana kesunyian sebegini menjelma...mungkin itu adalah asam garam dalam percintaan...hehe...benar ke..??..terfikir aku sejenak jua...mengapa insan yang dilamun cinta seperti diriku ini harus menghadapi kesunyian..??..bukahkah setiap pasangan yang bercinta hatinya penuh diisi dengan segala macam bait2 tentang cinta, perasaan, dan juga kasih sayang....erm, biarlah apa yang orang tafsirkan mengenai cinta dan kesunyian...pada aku jelas perasaan kasih sayang dan cinta terhadap si dia kuat menyelubungi diriku saat ini...dan mungkin dengan telahan itu jua aku mengalami saat2 kesunyian dikala malam sebegini...dengan alunan lagu2 yang kadang kala menyentuh perasaan kecilku ini...dapat jua aku gambarkan bertapa indahnya jika disaat ini aku dapat mendengar coretan manja si dia..gelak tawanya yang menjadi penawar dikala duka ku...dan juga usik gurau ku yang sering menjadi topik utama dalam merencanakan setiap perbualan antara kami...tapi disaat malam yang semakin melewati waktunya ini, aku masih lagi terasa akan bahang kesunyiannya...haruskah aku untuk menghubunginya agar perasaan kesunyian ku ini terubat..??..adakah aku harus menyatakan keadaan perasaan ku dikala ini kepada si dia..??..ahhh...jawapannya tentu sekali aku tidak akan menghubunginya...mengapa..??..dengan suasana malam yang dingin seperti ini ,aku lebih merasakan untuk merelakan si dia agar menikmati keasyikan berada dalam mimpi2nya...bagaimana pula dengan keindahan malam yang aku harapkan..??..keindahan itu mungkin dapat aku rasakan jika si dia menikmati keindahan malamnya....hehe...terasa jiwang pulak aku disaat ini...ahh, terasa sayang tadi..seharusnya aku mengungkapkan satu ungkapan yang benar2 ingin aku ungkapkan kepada si dia tadi...tetapi bibirku seakan2 tidak terdaya untuk mengungkapkan ungkapan itu kerana berasakan si dia sedang dalam alunan dibuai keasyikan malam....terasa jua aku akan kekecewaan itu....jika dapat aku ungkapkan perkataan itu...semestinya aku akan menyatakan ungkapan "i love you and i miss so much sayang"....malam semakin melewati waktunya, dan mungkin dengan ini jua aku juga harus mencipta satu keindahan dalam malam yang sedingin ini....andainya aku diberi satu keistimewaan dalam merealisasikan cinta...ingin saja aku sampaikan ungkapan kasih, rindu, sayang dan cinta kepada angin, semoga angin itu menyampaikannya kepada si dia dengan keindahan angin malam....sweet dream sayang.....i love you........


cahaya bulan berseri-seri,
walaupun di bumi gelap kehitaman,
rindunya hati tidak terperi,
umpama permata di hujung halaman......

No comments: