Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Premature Baby tickers

MAJLIS PERKAHWINAN

MAJLIS PERTUNANGAN

Wednesday, October 22, 2008

"WANITA...PERASAAN...DAN KETULUSAN"


Sejak akhir2 ini sering je aku termenung dan kadang kala terfikir sejenak jua tentang satu permasalahan....masalah yang tidak pernah aku fikirkan dengan serius sebelum ini... aku sekarang diibaratkan umpama bagai dirundum satu perasaaan yang berbelah bagi terhadap sesetengah wanita....sekarang berbagai masalah yang aku dengar dan lihat mengenai sesetengah wanita...tentang perasaan wanita,kemahuan wanita,dan semua yang jelas tentang seseorang wanita itu....dulu,pada aku..untuk memahami seorang wanita tidak lah sesusah mana...kini menda tu seakan2 hilang sedikit demi sedikit dalam lubuk sanubariku...salahkah aku untuk berperasaan sedemikian??...mungkin ada benarnya jua kata2 seorang temanku yang mengatakan bahawa, "wanita mempunyai 1 akal dan 9 nafsu..justeru itu nafsu lebih mendominasi akal"...dulu pada aku kepercayaan terhadap kata2 itu kurang jelas pada mata kasar atau mata hati aku sekali pun...namun sekarang ia benar2 membuat aku terfikir dan terkenang sejenak mengenai perkara tersebut...mungkin ada betulnya kata2 tersebut...sekarang terfikir kembali aku tentang kemahuan seorang wanita itu...pe yang diperlukan oleh seorang wanita..??..tak cukupkah dengan kasih,sayang,cinta dan berbagai perasaan lagi..??..kadang kala terlalu binggung untuk aku fikirkan sedalam2nya...pernah jua aku ungkapkan permasalahan ini terhadap seorang teman...teman yang mungkin mempunyai pandangan yang jelas tentang perkara ini kerana beliau adalah seorang wanita jua...aku mungkin sedikit memahami penjelasan tersebut di mata aku, tetapi ia seakan tidak jelas di mata hatiku...semakin serius hati aku untuk merungkaikan permasalahan ini...semakin jauh rasanya ia terpesong dari landasan sebenarnya...sampai bilakah permasalahan ini dapat aku rungkaikan..??...aku akan cuba mencari.bertanya,dan merungkap segalanya demi pemahaman jiwa aku sebagai seorang lelaki dan demi mencari jawapan terhadap permasaalahan yang sedang bermain di fikiranku...

No comments: