Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Premature Baby tickers

MAJLIS PERKAHWINAN

MAJLIS PERTUNANGAN

Tuesday, January 13, 2009

" ISTIMEWANYA DIKAU DIHATIKU "


Hari berganti hari...masa pula semakin pantas dalam meninggalkan sisa-sisa waktu....namun aku tetap disini, disini dalam mencari secebis jua nilai kehidupan dan juga nilai sebuah perasaan....aku tidak perlu hipokrik dalam menyatakan hasrat sebenar perasaanku...aku juga rasanya tidak perlu dalam bertopeng dalam agenda menyembunyikan perwatakanku...aku cuma insan biasa, punya kelebihan yang sedikit jua, dan mempunyai tahkala begitu banyak kekurangan diri...walaupun begitu aku tetap bersyukur kerana aku terus mengenali dan terus mengenali kehidupanku sendiri...berpura-pura dalam berperasaan rasanya itu tidak menjanjikan apa-apa kelebihan pun....lebih mendatangkan banyak kekecewaan dan jua boleh mendatangkan seribu kesalah tafsiran jua....aku mengenali diriku sendiri, dan sebolehnya aku jua ingin mengenali seseorang....seorang insan yang pada mata kasar dan pada mata hatiku mempunyai begitu banyak kelebihan dan kecemerlangan....kecemerlangan dari segi keperibadian, kekeluargaan, pendidikan....dan secara jujurnya padaku, insan seperti ini boleh diumpamakan seperti 'merak di kayangan' seadanya....namun tidak salah rasanya jika aku dilamun perasaan terhadap insan seperti ini....aku sememangnya jujur dalam menjalinkan hubungan sesuci ini....dan aku juga terlalu ikhlas dalam setiap detik dalam menjalinkan hubungan ini....aku sedar akan kekurangan diri, tapi aku yakin aku akan dapat kecapi kebahagian itu walaupun menyedari akan kepayahannya....aku mengigatinya setiap waktu...aku menyanyanginya lebih dari apa yang diketahuinya....aku menyintainya sedalam-dalamnya, sehingga pernah jua perasaan ini meronta-ronta jika berlaku kecemburuan diri....namun itu adalah fitrah manusia, tidak dapat tidak kita akan mengalaminya....padaku dia adalah insan yang terlalu istimewa....terlalu istimewa sehinggakan 'angau' aku dibuatnya....dia insan yang begitu menarik dimata dan juga insan yang begitu mengancam dijiwa.....tidak pernah sesaat pun aku berasa jemu dalam mengenali dirinya....tidak pernah sekali pun aku berasa sangsi terhadap dirinya....yang terpahat dihati ini hanyalah perasaan cinta, kasih, rindu,dan sayang silih berganti....aku jua tidak pernah berhenti dari merindui dirinya....kerinduan paling utuh yang hadir dalam diriku ini....alangkah bahagia dan indahnya bila perkataan rindu dari sidia dilafazkan kepadaku....dan padaku, disaat itu aku dapat merasakan seperti diri ini adalah insan yang paling bahagia....bahagianya aku dengan ucapan seperti itu sehingga tidak dapat digambarkan dengan kata-kata sekalipun....dia jua istimewa padaku kerana terlalu memahami diriku, sehinggakan dapat menjangka apa jua gerak geri dalam perbuatanku....terlalu teruja perasaan ini bila mengalami perasaan indah seperti itu....hati ini umpama seperti bekas yang dicurahi emas seadanya....debaran hati ini terus terasa tahkala mengigati dirinya....dan debaran hati ini akan terus terasa dan terus terasa sehingga mata ini terpejam sekiranya...namun yang begitu pasti dan begitu jelas, hatiku ini penuh dengan perasaan yang begitu mendalam terhadap dirinya....aku dapat merasakan....terima kasih diatas segalanya...i love you sayang...

No comments: