Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Premature Baby tickers

MAJLIS PERKAHWINAN

MAJLIS PERTUNANGAN

Wednesday, January 21, 2009

" MENGHITUNG HARI "

Hari berganti hari...masa begitu pantas berlalu sehinggakan telus dalam meninggalkan sisa-sisa kenangan...seumpama itu juga, aku dapat merasakan bahawa indahnya putaran masa yang dicipta oleh yang Maha Esa.....kini aku sedar, aku menghitung hari sebenarnya....menghitung dalam keadaan serba kekurangan, serba kedaifan dan yang paling penting aku menghitung dalam keadaan penuh keikhlasan....keikhlasan hati terhadap seorang wanita yang amat aku cintai....tidak sabar rasanya aku untuk bersemuka dengannya buat sekian kali....tapi pertemuan kali ini aku jangkakan dengan penuh kebahagian, penuh kenangan, dan penuh dengan perasaan sayang, cinta dan kasih.....aku kini dalam keadaan menanti...menanti..dan menanti hari bahagia itu....sejujurnya, aku berharapkan perjalanan ke hari bahagia itu berjalan seperti yang dirancang tampa ada sebarang musibah....aku bahagia bersama dengannya, setiap detik aku merinduinya...setiap waktu wajah manisnya sering bermain di bayangan mataku....walau sehari tidak ku dengar suaranya, aku akan merasakan dunia ini sepi tampa kata-kata....
kebaikan, kejujuran, keikhlasan dan kasih sayangnya membuatkan aku buta sebenarnya....buta dalam mencari secebis pun salah dirinya....inilah penangan cinta sebenarnya....aku merasainya dan aku jua yakin bahawa kalian pernah atau akan melaluinya....hari-hari yang pantas berlalu ini membuatkan aku sedar seketika bahawa aku sudah dewasa....dewasa dalam mencari makna sebuah perhubungan yang suci mengikut acuan islam.....masa dan waktu telah banyak mengajar aku erti pengalaman, pengetahuan, dan pemikiran sekalipun....dalam masa yang serba pantas ini aku yakin, "alangkah indahnya jika cinta itu disulami dengan keikhlasan".....keikhlasan yang tidak dibuat-buat, keikhlasan itu hadir dari dasar hati yang begitu mendalam....tampa paksaan dan tampa ketidakadilan....aku yakin akan keikhlasan itu....perjalanan kita sebenarnya masih jauh....penuh liku onak dan bahaya yang begitu mencabar.....namun selagi semangat dan harapan itu berterusan...kebahagiaan pasti milik kita....akanku hitung hari bahagia itu dengan penuh kesabaran dan penuh perasaaan cinta....ketahuilah, aku amat mencintaimu sedalam-dalam hatiku....kejujuranmu adalah kujujuranku....keikhlasanku hanyalah padamu....penderitaanmu adalan penderiataanku jua....dan kebahagianku hanyalah untukmu....buat insan yang palingku sayang, sedarilah aku terlalu mencintaimu....

No comments: