Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Premature Baby tickers

MAJLIS PERKAHWINAN

MAJLIS PERTUNANGAN

Saturday, December 12, 2009

....EKSIDEN DI DALAM KB MALL.....

Ni lagi aku rasa salah satu kejadian yang tak logik...menda yang tak difikir akan terjadi pun leh terjadi...apela......aku rasa ni salah satu dugaan dari Allah S.W.T untuk menginsafkan manusia...yela, kb mall tu tempat remaja-remaja berpeleseran.....banyak yang tak kena daripada yang kena, aku akui perkara tersebut.....masa tu aku kat opis aku lagi, yela orang sesibuk aku ni jam 6 petang pun still kat opis...hehe....masa gah sedap-sedap wat keje tetiba membe aku bagitau yang 'kb mall runtuh'....alamak..!!!...aku pun intai-intai la kat tingkat, aku tengok ok je kb mall tu..so, apa yang runtuhnya....untuk maklumat tepat aku pun menghubungi membe aku yang bekerja di salah sebuah kedai komputer di kb mall iaitu 'sero'....aku mendapat maklumat bahawa sebuah kereta dari parking tingkat 3 mall tersebut jatuh ke dalam kb mall dan menghempas 3 orang awam yang.....akibat dari kejadian tersebut, 2 orang penuntut kolej masterskill telah menemui ajal dan 2 orang termasuk pemandu kereta tersebut berada dalam keadaan parah.....selepas keesokannya aku baru mendapat cerita yang sebetulnya.....pemandu sebenar kereta ford kuning tersebut adalah seorang lelaki yang berumur 27 tahun yang berasal dari terengganu....ditemani pula oleh kononnya 'adik angkat' beliau yang berumur 17 tahun dan adiknya 14 tahun...kereta tersebut telah rosak dan akibat dari kerosakkan tersebut lelaki terbabit telah menolak kereta berkenaan agar enjinnya hidup kembali...setelah enjin kereta tersebut mula menjadi, remaja yang berumur 17 tahun tersebut telan tertekan pedal minyan dan kereta tersebut hilang kawalan lalu merempuh laluan angin serata terus terjunam ke dalam kb mall lalu menghempas orang awam.....lelaki terbabit melairikan diri manakala adik remaja berkenaan dihantar pulang oleh orang awam.....

moral of the story :

' jangan biarkan orang yang tak pandai memandu kereta berada di tempat pemandu jika menolak kereta jika untuk menghidupkan enjin '

No comments: